terça-feira, 21 de fevereiro de 2012

Interviews/Entrevistas- Man on Wire









From today, every Tuesday there will be an interview here inTheHipHopHome, and opening section gives you an exclusive interview with British producer of Underground Hip Hop, Man on Wire, a leading name in SoundCloud community, being an Underground Hip Hop , Check out:


English Version



- (TheHipHopHome) First, what's your name & where do you come from?My name is Jamie Whitehead i go under the alias of ManOnWire for my production & i was Brought up in Radlett Hertfordshire but now I'm Currently living in the south west of England.

- (TheHipHopHome) How and When did you begin your connection with music?
The far the back i can remember I've Had a passion for music, hip hop or not Necessarily beat based music, like a lot of people when i was growing up I Went through different stages from metal to grunge & drum & bass and know underground hip hop & experimental music, but I've always Had An affinity with soul music ever since i was a kid listing to motown That my folks played.

- (TheHipHopHome) What's your style and who inspired you?Mainly I make sampled based music but I'm always looking to learn & try different approaches to making music .. the far Whom the people inspire me .. there's loads there's the obvious people like Dilla, Madlib, Hudson Mohawke & Dibiase but i think more importantly to me is the amount of amazing talent That Can Be found on SoundCloud, people like Ta-Ku, Handbook Keor Meteor, Snakehips, Languid, Color Stidak to name a few. The SoundCloud community is great way to get inspired & learn from people who are just Trying to make music That They Want to hear not to make a fortune or to Become famous .. i have a lot of time for the underground producers on SoundCloud.

- (TheHipHopHome) You have a very unique sampling style and the way of production, tell me more about it?I would not say i have a unique style, when i first started to make beats i Looked is to sample loops, production really really simple, but These Days i look for sounds to chop instead of say 4 bar loops. hopefully the new things i learn my style will progress at the moment but i just hear something i like then play around with the sample till i have something i can work with.

- (TheHipHopHome) What made you choose hip-hop to his genre of music?Mainly listening to people like A Tribe Called Quest, Cypress Hill, Wu Tang, Mos Def, Nas etc when i was in my teens, I Also love the crate diggin 'culture, always in search for elusive That sample.

- (TheHipHopHome) In addition to Hip Hop, Other musical genres what you please?Other than hip hop i listen to a lot of 60's / 70's soul, experimental electronic music, jazz, reggae i like & listen to all genres of music other than hard house & techno .. can not stand the repetitive drone of it.Name some of the projects or collaborations for Which You Were apart of.I've been lucky enough to work with loads of talented artist Handbook, Kid Icarus, Ibn Hasan, ByrdVersion1, B.Lowe, YourManManic, Mez, Divine Victory just to name a few. Currently I'm working on a project with 60 artists from SoundCloud Which is due to be released at the end of February.

- (TheHipHopHome) What do you think of the way Hip Hop is produced today, Compared to the Old School Hip Hop of the 80's & early 90's?
That I think it's just naturally progressed from production based to chopped looped samples to more experimental beats .. to the technology has progressed so has the music & it's now affordable That anyone who really wants to Can Make beats in a home studio i think That it will only progress Quicker than ever before, Which Can Only be a good thing.

- (TheHipHopHome) Finally you have any advice to producers like myself and all 
 Those who have only just started producing?Just have fun with it. I'm still learning everyday & i know That there's so many great producers out there That are making better music than just myself so that Inspires me to try harder & get better .. but When all is said & done's if just for the love of music & because you enjoy it .. like anything the more you Spend time doing something the better you will Become, just immerse yourself in the culture & the music community ..

If you do not know check the Work of Man on Wire http://soundcloud.com/manonwire-2


Versão em Português

- (TheHipHopHome) Em primeiro lugar, qual é o seu nome e onde você vem?Meu nome é Jamie Whitehead i ir sob o pseudônimo de ManOnWire para a minha produção e eu fui criado em Radlett Hertfordshire, mas agora eu estou vivendo atualmente no sudoeste da Inglaterra.



- (TheHipHopHome) Como e quando você começou a sua ligação com a música?
Tanto quanto me lembro, eu tive uma paixão pela música, não necessariamente hip hop ou bater música baseado, como muita gente quando eu estava crescendo, eu fui por diferentes estágios de grunge e metal de Drum & Bass e saber hip hop e música experimental no subsolo, mas eu sempre tive uma afinidade com a música da alma desde que eu era um miúdo listando a motown que meus pais tocou.



- (TheHipHopHome) Qual é o seu estilo e que te inspirou?Eu principalmente fazer música baseada em amostragem, mas eu estou sempre procurando aprender e tentar abordagens diferentes para fazer música .. na medida em que as pessoas a quem me inspira há cargas .. há as pessoas óbvias como Dilla, Madlib, Mohawke Hudson & Dibiase, mas eu acho que é mais importante para mim é a quantidade de incrível talento que pode ser encontrado no SoundCloud, pessoas como Ta-Ku, Handbook, Meteor Keor, Snakehips, lânguida, Cor Stidak para citar alguns. A comunidade SoundCloud é ótima maneira de se inspirar e aprender com as pessoas que estão apenas tentando fazer música que eles querem ouvir não para fazer fortuna ou tornar-se famoso .. eu tenho um monte de tempo para os produtores de metro da SoundCloud.

- (TheHipHopHome) Você tem um estilo de amostragem única e um modo de produção, diga-me mais sobre isso?Eu não diria que eu tenho um estilo único, quando eu comecei a fazer batidas eu olhei para loops de amostra, a produção realmente muito simples, mas estes dias eu olho para sons para cortar em vez de dizer 4 loops de barras. espero que como eu aprender coisas novas o meu estilo vai evoluir, mas no momento eu só ouvi algo que eu gosto, em seguida, brincar com a amostra até que eu tenho algo que eu possa trabalhar.

- (TheHipHopHome) O que fez você escolher o hip-hop como o seu gênero de música?Principalmente ouvindo pessoas como A Tribe Called Quest, Cypress Hill, Wu Tang, Mos Def, Nas etc quando eu estava na minha adolescência, eu também adoro a cultura da crate diggin ', sempre em busca de que a amostra indescritível.

- (TheHipHopHome) Além de Hip Hop, o que outros gêneros musicais agradá-lo?Para além do hip-hop i ouvir um monte de anos 60/70 a alma, música eletrônica experimental, jazz, reggae eu gosto e escuto todos os gêneros de música que não seja duro e techno house ..não pode suportar o drone repetitiva do mesmo.Cite algumas das colaborações ou projectos para os quais você estava distante de.Eu tive sorte o suficiente para trabalhar com cargas de talentoso artista Handbook, Icarus Kid, Ibn Hasan, ByrdVersion1, B.Lowe, YourManManic, Mez, vitória divina só para citar alguns.Atualmente estou trabalhando em um projeto com 60 artistas de SoundCloud que deverá ser lançado no final de fevereiro.

- (TheHipHopHome) O que você acha da maneira como o Hip Hop é produzido hoje, em comparação com o Hip Hop da velha escola dos anos 80 e início dos anos 90?Eu acho que é só naturalmente progrediu de produção baseada em loop para amostras cortadas para mais batidas experimentais .. como a tecnologia evoluiu assim como a música e agora está acessível que qualquer um que realmente queira pode fazer batidas em um estúdio em casa eu acho que ela só vai progredir mais rápido do que nunca, que só pode ser uma coisa boa.

- (TheHipHopHome) Finalmente você tem algum conselho para os produtores como eu e todos aqueles que 
 só agora começou a produzir?Apenas divirta-se com ele. Eu ainda estou aprendendo todos os dias e eu sei que há tantos grandes produtores que estão lá fora fazendo música melhor do que eu para que só me inspira a tentar mais e ficar melhor .. mas quando tudo estiver dito e feito apenas para fazer se o amor pela música e porque você se divertir .. como nada mais o tempo que você gasta fazendo algo que o melhor que você vai se tornar, apenas mergulhar na cultura e na comunidade de música ..Se você não sabe verificar o trabalho de Man on Wirehttp://soundcloud.com/manonwire-2

Nenhum comentário:

Postar um comentário